Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Bemutatkozik a HD7790 és a GTX650 Ti Boost

  • Dátum | 2013.04.05 16:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | MEGJELENÍTÉS

Grafikus kártyák frontján sok újdonságra már nem számíthatunk az év végéig (kb. az „olcsóbb” Titan és a referencia HD7990 lehet a választék), de mielőtt beköszöntene az uborkaszezon, még mind a két rivális kidobott egy-egy kedvező ár-érték arányú versenyzőt a piacra. A Radeon HD7790-es érdekessége, hogy egy olyan GPU-val rendelkezik, amiről sokáig azt hittük, hogy csak a 8000-es szériában láthatjuk majd először, míg a GTX650 Ti Boost egy elég nagy lyukat próbál majd betömni a sima Titanium és a GTX660 között. Bár sok helyről hallhattuk, hogy az új GeForce az új Radeon ellenfele lesz, az árak valójában nem ezt mutatják, a felturbózott GTX650 Ti igazi riválisa a HD7850-es, és a jelenlegi árak mellett abból is a 2GB-os változat. Lehet, hogy idővel az ára beáll inkább az 1GB-os példányok szintjére, de addigra sajnos azok eltűnnek a boltok polcairól. Az AMD közleménye szerint ez azért lesz így, mert a memóriagyártók befejezték a 128MB-os GDDR5-ös chipek gyártását, úgyhogy nincs alapanyag új kártyák készítéséhez. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a HD7790 bemutatását annyira siettette a cég, hiszen az 1GB-os HD7850-es volt az egyik legjobb ár-teljesítmény arányú kártyájuk, eltűnése elég nagy lyukat hagy majd a palettán, így sürgősen kellett valami, ami többé-kevésbé helyettesítheti. Hogy miért többé-kevésbé? A válasz a HD7790 alapját adó új GPU, a Bonaire alapjaiban keresendő, úgyhogy nézzük is meg mi van a belsejében, aztán jöhet a nagyító alá a GTX650 Ti Boost is.



Az eredeti tervek szerint a Bonaire a mostani Cape Verde-t váltotta volna (7750-7770), tehát költséghatékony VGA-k alapjának készült, így nem meglepő, hogy maradt a 128 bites memória-vezérlő, és a 16 renderelő. A Compute Unit-ok (shader tömbök) száma viszont 10-ről 14-re nőtt, aminek köszönhetően a shaderek száma 640-ről 896-ra ugrott, és textúrázó egységekből is 56 lett az eddigi 40 helyett. Fontos változás, hogy az új chip immár két háromszöget képes feldolgozni egyetlen órajel alatt, akárcsak az erősebb Radeonok (HD7850-től kezdve) és örökölte a Richland APU-k energiamenedzsmentjét is. Utóbbinak köszönhetően borzasztóan gyorsan tud váltani nem csak órajelet, de feszültséget is, és nyolc állapot közül is válogathat (egy Turbós HD7970 pl. csak négyből, és nem képes gyors feszültségváltásra). Ezen felül nem tobzódunk az újdonságokban, a Bonaire is GCN architektúrára épít, és megkapta a szokásos extrákat: VCE és UVD motor, valamint Eyefinity vezérlő, hogy a rá épülő kártyák ne jöjjenek zavarba akkor sem, ha sok monitorunk van.

Most pedig evezzünk egy kicsit NVIDIÁ-s vizekre. A GTX650 Ti Boost alapját adó GK106-os GPU már régi ismerősünk, megtalálható a GTX660-ban és a GTX650 Ti-ben is, így ezzel kapcsolatban nem ismételnénk magunkat, itt már bemutattuk a chipet. Az új kártyán egy olyan változata teljesít szolgálatot, amin csak egy SMX-et tiltottak le, minden más részegység aktív maradt. Mielőtt tovább foglalkoznánk vele, vessünk egy pillantást a specifikációs táblázatra.



Mint az a táblázatból is kivehető, a GTX650 Ti Boost megörökölte a GTX660 órajeleit, és mivel meghagyták neki a 192 bites memória-vezérlőt is, így a legegyszerűbb úgy tekinteni rá, mint egy GTX660-ra, amiben letiltottak egy SMX-et, és ezáltal elvesztett 192 shadert (vagy CUDA magot, ahogy az NVIDIA szereti hívni őket). Az első példányok mind 2GB-nyi fedélzeti memóriát kaptak, de nem elképzelhetetlen, hogy a későbbiekben jönnek majd 1,5GB-os változatok is, amik egy picit olcsóbbak lehetnek.

A HD7790 referencia órajele 1GHz, amivel papíron ugyanazt a shader teljesítményt kínálja, mint a HD7850-es, sőt, egy hangyányit még erősebb is. Ugyanez igaz a tesszeláció sebességére is, úgyhogy az egyetlen igazi és nem lebecsülendő hátráltató tényező a HD7850-hez képest a 128 bites memória-vezérlő. Ezt az AMD-nél próbálták magas memória órajellel kompenzálni, és a 6GHz tényleg impozáns is, nem nagyon találkoztunk még ilyennel Radeonon, de a HD7850-nek még így is van 60% előnye memória-sávszélességben, ami 1920*1080-as felbontáson elég sokat számíthat, márpedig a PC-s monitoroknál manapság ez a legelterjedtebb felbontás a friss felmérések szerint. A tesztekből majd kiderül mennyire számít a memória, de mielőtt megmutatnánk az eredményeinket, ismerkedjünk meg a mai nap főszereplőivel!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 42.
    2013. 05. 08. 20:36
    A GTX650Ti szintjét még a 3 éves videokarim is tudja
  • 41.
    2013. 04. 11. 10:52
    szergej77 kolléga által linkelt teszt nem rossz,csak más beállításokkal tesztelt,mint itt a Ipon vagy PH.

    Valahol a tesztben még 2xAA medium beállítással (Farcry3) Ezeken a beállításokon elképzelhető ,hogy jól szerepel mert nem lesz szűk keresztmetszet 128bit memória.

    Lehet kimaxolni és 17Fps-t mérni egy játékban (lásd Metro2033)és az tényleg jóval kevesebb 22fps.

    Én speciál 35-40Fps alatt megőrülök ,de inkább jobb 40-50 fps Multis FPS játéknál ,de inkább min 50Fps.

    Ha HD7790-em lenne akkor úgy állítanám be hogy így mennyen, szarok a max grafikára,és ez áll a GTX650Ti boost-ra is.

    Eddig sokan a régebbi tesztekben hiányoltátok a valós használhatóságot normál FPS-ek produkálását,de miért is tesztelik maxon egy közepes alsó kategóriás dVGA-t?
    Én rámennék a jól játszható szintre,a gyengébb kártyán a beállításokat erre a szintre lőném be majd a másik tesztalanynak is ezt beállítanám,mert így sportszerű.
    Az meg más kérdés,hogy hogy miért is I7-el van ez tesztelve?(jó tudom ne legyen procilimit)
    De azért kíváncsi lennék egy I3-al vagy Athlon 750K val vagy esetleg egy FX6XXX 4XXX
    Hogyan is szaladgálnak ezek a kártyák?

    Egy régebbi összehasonlítás sem lenne rossz ...nem?
    HD5870 hol van ezekhez képest? Vagy HD5850-es ma 25ezer a bolhán

    Ez fel sem tűnik nektek?

    A GTX650boost 50-55ezer Ft ha lehet választani ezért az árért HD7850-es 1Gigás ma jobb vétel.
    (de azért a GTX-el sem jártok rosszul)
    A HD7790 beesik 40alá 35-38ezerért nem vitás mi a legjobb a palettán.
    De ez a GTX-ekre is vonatkozik,persze
    Sajnos a GTX-ek azonos tudás mellett 15-20% drágábbak.

    A driver dolgokra meg visszatérve ,az elmúlt 1-2 év arra biztosított bennünket hogy akár 20%-ot is gyorsulhat egy kártya csak driverből,itt miért ne lenne ugyan az?
    HD7970-es kari az első tesztben 10-15% mínuszban volt GTX680-hoz képest ma egál a GHZ kiadás meg bő 10%-15% gyorsabb az alap GTX680-tól.

    A HD7790-es új lap ,nem 7xxx-es szériából lett butítva ez a fogyasztásán és a teljesítményén is jól látszódik főleg mert csak 128bit-es.

    Valaki írta hogy ezt a HD7790-et teszik majd a Konzolokba.
    Nem hinném ,mivel ott egy 8 jaguármag lesz egy lapkán a GPU-val ,ami kap dedikáltan egy csomó memóriát,tehát nem lesz külön dVGA benne.


  • 40.
    2013. 04. 08. 00:36
    canucknál megvizsgálták a 2012es év drivereit. majd 1 évet kellett várni a settle driverre, emellett nV stabilan tartotta magát. nyilván van egy adott tartalék, játékonkénti optimalizáció, de far crynál jó néhány driver lement, mire megoldották a komoly framedroppokat.
  • 39.
    2013. 04. 07. 15:47
    Logout.hu oldalon :

    "A következőkben megvizsgáljuk, mennyire kiszámítható a teljesítmény változása akkor, ha növeljük a renderelendő pixelek számát. Az alább következő grafikonok a frametime (azaz a frame kiszámításához szükséges idő) változását mutatják - itt annyit érdemes tudni, hogy a frametime növekedésének aránya megegyezik az FPS csökkenésének arányával. Példa: ha a frametime 16.6 ms-ról 25 ms-ra nő, ami 1.5-szeres növekedés, akkor az FPS 60-ról 40-re csökken, azaz a 60-at elosztva 1.5-lel kapjuk az új értéket."
  • 38.
    2013. 04. 07. 15:37
    ocsabi Az nem 80fps (frame per secundum), hanem FRAMETIME. És az alacsonyabb érték a jobb. Ott van egyébként a diagram oldalára írva.
  • 37.
    2013. 04. 07. 14:38
    AMD kártya mellé lehet majd kapni Battlefield 4 -est. [LINK]

    De ahogy az iponososk írták Never Settle Reloaded promóció nem úgy pörög Magyarországon ahogy kellene.
    Pedig külföldön nagyon megdobta az AMD kártyák eladását ez a promóció.

    Jó lenne ha itt is fel lendülne mert BF4 kell nekem, és beújítanék egy 7970-re is akár. Igaz már lassan 2 éves kártya lesz.
  • 36.
    2013. 04. 07. 14:10
    Bocs, a "keresztelőért", és a figyelmetlenségért, mellyel átsiklottam a mondat felett!
    Közben átfutottam én is még pár oldalt, és a "A hardwaresecretses kollégák" az egyedüliek ezzel az eredménnyel, de már ők is készülnek felülvizsgálni:

    "Yes, thanks for asking. We had a conference call with NVIDIA yesterday and they said that probably the drivers we used were not the correct ones. We will redo this test with the correct drivers.

    Gabriel."
  • 35.
    2013. 04. 07. 13:47
    józsef m.: nincsen semmi olyan architekturális változás ami miatt komolyan át kéne alakítani a drivert a HD7790-hez, hiába "következő generációs". A GCN architektúra maradt.

    Azonkívül:
    Szerző: Svindler
    És "ő" azt írta a második oldalon:
    "(minden kártya referencia órajeleken ment!)"

    Tehát nem, nem volt húzva a HD7790, 1GHz-en ment. A Radeonokat könnyen vissza lehet állítani referencia órajelekre, a boostos GF-eket nem, ezért volt fontos olyan kártyát választani, ami alapból referencián ment.

    A hardwaresecretses kollégák meg lehet rosszul nevezték el a diagramok sorait, vagy nem tudom, de ami ott van az nem túl reális.
  • 34.
    2013. 04. 07. 13:43
    Ezt a DirektCompute tesztet nem értem. HD6850-em van, OpenCL alatt nagyobb pontszámot ad, DirektCompute alatt kisebbet, mint az itteni grafikonon.

    AMD Radeon HD 6800 Series @ 775 MHz (1002 / 6739 / B001787)
    AMD Phenom(tm) II X4 905e Processor (4 logical CPUs)

    Benchmark version: v0.45
    DirectCompute: D12717.6
    OpenCL: C12872.0
    CPU: M26.2

    AMD multi-vendor Miniport Driver
    amdkmdap 8.14.01.6304
    Windows 7 x64 Service Pack 1 (build 7601)
  • 33.
    2013. 04. 07. 12:48
    Ha így adná ki az nem teljes és kész termék.

    Ennél a kártyánál még természetes is, hiszen ez már a 8-as széria előszele, ahhoz meg nyilván korai stádiumban van minden , a 7-es idejében, és az is nyilvánvaló, hogy igy nem tudja kihasználni minden lehetőségét.
    A többi hülyeségre: beszéltünk róla az 5-ös és a 6 széria esetén, a 7970-et meg elég frissen ismerheted. Az ok is nyilvánvaló, lévén az AMD rendre negyedévekkel ha nem többel az nv előtt hozza többnyire az új generációkat.
  • 32.
    2013. 04. 07. 12:45
    józsef m. : Ez nem megszokás kérdése, nem minden kártyára igaz, és csoda driver lenne az, ami ennyire átlépi a kártya HW határait. Ugyanis én úgy tudom, hogy a driver a rop és egyéb belső egységek kezelését érinti, így amelyik kártyán ezekből sok van, annak jól nő a teljesítménye (mivel ezek összeadódnak), amelyiken meg kevés, annak kevésbé.

    És látom, még mindig nem érted a különbséget a referencia kártya és a referencia órajel között.
  • 31.
    2013. 04. 07. 11:22
    Ne haragudj de ez hülyeség. Mi az, hogy szokása így kiadni egy kártyát. Ha így adná ki az nem teljes és kész termék. Ez olyan mintha vennék valamit és a másik felét majd később kapom meg. Nyugodtan kimondhatjuk azt, hogy nem lett tökéletes a driver támogatás, majd idővel javulni fog. Ám ugyan ezt elmondhatjuk a másik kártya esetében is. Idővel ő is gyorsulni fog. Az pedig elválik, hogy mennyi tartalékot tartogatnak a driverek. Az is biztos, hogy ez mire relevánssá válik arra szinte itt a következő vagy ezek továbbfejlesztett generációi.
  • 30.
    2013. 04. 07. 10:11
    Ebben nem vagyok ennyire biztos. Az AMD-nek bevett szokása ,hogy soha sem adja ki úgy a kártyáit, hogy az már megjelenéskor a maximális driver támogatást élvezze. Pontosan azért hogyha kell gyorsan lehessen előhúzni 10-15% gyorsulást, "(mint az közismert)" az új termékek megjelenését régebben folyamatosan figyelemmel kísérők számára .

    Egyébként meg- az itteni tesztből:

    "Gainward GeForce GTX 650 Ti BOOST 2GB

    A Gainward kínálatából egy referencia órajeles példányt kértük el a könnyebb tesztelés érdekében. Bár a megadott átlagos Boost órajel 1033MHz, valójában a kártya az idő 100%-ában 1058MHz-en ketyegett terhelés alatt, valószínűleg erre számíthatunk a többi GTX650 Ti Boost esetében is."
  • 29.
    2013. 04. 07. 00:51
    Ez friss pénteki teszt.

    [LINK]

    [LINK]

    [LINK]

    (Dirt3-ban nagy nehezen végre egálban van a Boos-tal.)

    [LINK]

    [LINK]

    (Skyrim = halál a 7790-nek.)

    [LINK]

    (Sleeping dogs-ban is kapaszkodik a Boost-ra.)

    ***

    Szóval a Boost kártyát a HD7850-nel párosítják, nem véletlenül.

    "In general, the most competitive cards are the GTX 650 Ti BOOST and the Radeon HD 7850 and they swap "wins" in our benchmarks pretty regularly. If I had to give the nod to a single card it would be the GTX 650 Ti BOOST with slight wins in BF3, Crysis 3, Far Cry 3 and Skyrim. The HD 7850 is faster in DiRT 3 and Sleeping Dogs. But because the GTX 650 Ti BOOST is about $15-20 less expensive than the HD 7850, I think it is the better choice, all else being equal.

    The secondary comparison is for the HD 7790 and the original GTX 650 Ti; there is very little to debate here though as the GTX 650 Ti is noticeably slower in basically all the games we tested. It has a smaller frame buffer, lower performance and is only $10 less, not an investment I would make today."
  • 28.
    2013. 04. 07. 00:37
    Nem látod jól. Ez a cikk a Gainward GeForce GTX 650 Ti BOOST 2GB -ról szól, ami referencia órajelen megy - ez nem ugyanaz, mint a referencia kártya (mint az közismert).

    Ennek a HD7790 kártyának nincs valódi ereje, a GPU valószínűleg az xbox720-ba tervezett GPU kereskedelmi változata. Én is vártam rá, de hiába. HD7850-et veszek.
  • 27.
    2013. 04. 06. 23:41
    Ahogy látom,ez a cikk is a "referencia" ti boostról szól,ahogy a szergej által linkelt is. Ott már most is a 7790 picsáz, és mint mondtam a valódi erejét akkor fogjuk látni, ha már nem lesz 1GB 7850.
  • 26.
    2013. 04. 06. 23:12
    szergej77 : az egy elég régi teszt, és a referenciakártyával mérték, ami nem mérvadó.

    "Below we have an overall view of NVIDIA’s reference model for the GeForce GTX 650 Ti BOOST."

    A valós bolti kártyás teszteken elpicsázza a 7790-et, néhol a 7850-et is.
  • 25.
    2013. 04. 06. 23:06
    Érdekes, az itt tesztelt OC Asus pedig még magasabb órajelen is jár, mint az általad linkelt Giga, hát teszt és teszt között ennyi a különbség, most átfutottam újra de sehol se láttam arra utalást, hogy a mérések idejére, Joker visszavette volna referencia értékre az OC 7790 órajelét.
  • 24.
    2013. 04. 06. 22:18
  • 23.
    2013. 04. 06. 21:30
    Szerintem még mindig a HD7850 a legjobb választás, sokkal jobb OC-re kepes mint a 650Ti boost, nekem volt egy 7850-esem, amit 1200/5800Mhz használtam és az már +30% teljesitmeny novekedés, de szerencses emberek egy BIOS flash-el még 1,3GHz-re is megkuldtek, persze az mar huto cseret igenyel.
  • 22.
    2013. 04. 06. 19:12
    Szerintem elnézted a grafikont!
    Itt odaver, de nem a relativ teljesítményben, legalábbis még egyenlöre:

  • 21.
    2013. 04. 06. 17:40
    A 7790 OC simán odaver a 650ti boost-nak 1920-as felbontáson, szóval ez a teszt nem igazán a valóságot tükrözi.
  • 20.
    2013. 04. 06. 16:57
    Catalyst addig kell míg az ember belövi a monitorokat, projektort (ezen friss installal nem fullscreen a kép, registry-t kell hozzá állítgatni ha nincs CCC). Utána kuka, és jöhetnek az intelligens tuning cuccok.
  • 19.
    2013. 04. 06. 09:51
    Majd küldenek ilyen eredményeket a felhasználók, ráadásul úgy olvastam valahol ,hogy egyenlőre nem ütközésmentes más programmal a tuning, pont a csataliszt miatt. Én egyébként se itt látom a legfőbb tartalékot, több van ott a driverben, csak menjen ki a 7850!
  • 18.
    2013. 04. 06. 06:11
    Az AMD kártyát miért nem MSI Afterburnerral húztátok!
    Úgy lett volna értelme hogy a AMD kártyának is megnézitek a határait, ne hogy mára a Catalyst húzza meg a 1200/6400 határt.

    Vagy a másik opció az hogy az nvidia kártyát nem húzzátok mert a driverébe nincs ilyen opció.
  • 17.
    2013. 04. 05. 23:00
    Jó lett a teszt, köszönjük.

    2 megjegyzés: egyrészt régebbi vezérlőket is bele lehetett volna venni a tesztbe, pl 6850, 6870-eseket illetve GTX 560-at és a Ti-t is. Másrészt a tuning, érdemesebb lett volna 1-1 független (memória és GPU órajel emelés) teszt is, mert így nem derül ki, hogy mennyire is kevés az a 128 bit.
  • 16.
    2013. 04. 05. 22:28
    Ja bocs látom Svindler már beírta a dx11.1 cuccot.
  • 15.
    2013. 04. 05. 22:28
    Hiába lehet húzni valamit a 7790-en, ha a memória az alap órajelet sem bírja kiszolgálni 128biten 1080p/4xAA mellett.

    A Boost kártya viszont nagyon jó lett, nem csípem őket, de ezzel jól betaláltak, egy szinten van a 7850-el.
  • 14.
    2013. 04. 05. 22:26
    Juliska : Az NVidia szerint csak olyan dolgokat nem támogatnak, amiket például a Win8 használ OS szinten a megjelenítéshez (ablakok stb), tehát nem játék feature-ok, így szerintük ez senkit nem érdekel.

    - Target-Independent Rasterization (2D-Rendering)
    - 16xMSAA Rasterization (2D-Rendering)
    - Orthogonal Line Rendering Mode
    - UAV in non-pixel-shader stages
  • 13.
    2013. 04. 05. 21:25
    Svindler: ezt viszont nem tudtam, hogy a TDP keretet is lehet állítani Catalystból. Ezek szerint elképzelhető lenne, hogy van (lesz) olyan OC progi is, amivel teljesen ki lehet lőni a TDP figyelést? (Vagy jó magas határt adni meg.)
  • 12.
    2013. 04. 05. 20:02
    A másik meg hogy mi a garancia arra,hogy minden példány egyformán "kipörög"? Láttuk az nv trükközését anno a 6-os szériával, mikor a válogatott jó darabok mentek a tesztekre, a sleep meg a boltokba.
  • 11.
    2013. 04. 05. 20:02
    Gpety: Nem volt órajel visszavételi gond, de nem is lehetett volna, mert a Catalystból állíthatod a TDP keretet és az is pont +20%-ot engedett.
  • 10.
    2013. 04. 05. 19:55
    A 7790 jó húzhatósága nem köszönhető véletlenül a soklépcsős TPD szint figyelésnek? Ha igen, akkor az elért órajelek kicsit becsapósak lehetnek. Talán 10 perc játék után a kártya magának veszi majd vissza az órajeleket.
  • 9.
    2013. 04. 05. 19:15
    Juliska: A GeForce-ok hivatalosan nem támogatják a DX11.1 feature levelt, de többre képesek a DX11.0-nál. Játékok szempontjából elvileg tudják amit kell, így DX11.0 feature levelen futtatva, de bővítményekkel képesek feldolgozni az utasításokat. Anno az nV ezt írta:

    "Reply directly from NVIDIA (ezeket tudják):

    Partial constant buffer updates
    Logic operations in the Output Merger
    16bpp rendering
    UAV-only rendering
    Partial clears
    Large constant buffers


    We did not enable four non-gaming features in Hardware in Kepler (for 11_1):

    Target-Independent Rasterization (2D rendering only)
    16xMSAA Rasterization (2D rendering only)
    Orthogonal Line Rendering Mode
    UAV in non-pixel-shader stages


    So basically, NVIDIA does support 11.1 features with 11_0 feature level through the DirectX 11.1 API."

    Viszont mivel nem szeretném ha most ebből robbanna ki egy vita, ezért kiveszem a táblázatból. Ebben a posztban úgyis benne van a lényeg.

    Gyurkov: Játékfüggő, van amiben megfelelően terhelve a VGA-t a HD7770-eshez is elég (pl. élsimítás nem terheli pluszban a procit). Bármelyik kártyát is veszed azonban, arra vigyázz, nehogy DDR3-as legyen.
  • 8.
    2013. 04. 05. 18:40
    Ebben az esetben miért van Dx11.1 a táblázatban?
  • 7.
    2013. 04. 05. 18:39
    Nem tudnak olyat. A dobozra meg sok mindent rá lehet írni.
  • 6.
    2013. 04. 05. 18:36
    Nem támogatják.
    Csak a GCN-es Radeonok DX11.1-esek.
  • 5.
    2013. 04. 05. 18:32
    A Geforceok most akkor mégis támogatják a Dx11.1-et? Egyre több kártya dobozán látom. Csak azért érdeklődöm, mert az Nv még ma is Dx11-nek jelzi, és a leírásuk szerint a hardverrel van probléma.
  • 4.
    2013. 04. 05. 18:22
    Nem sokáig lesz ez így, év végén jön az új széria, ha meg látja az AMD hogy a 650Ti nagyon vergődik, akkor léphet megint egyet, bár az árát nézve erre nem igen lesz szükség.
  • 3.
    2013. 04. 05. 18:18
    Jó teszt!
    Hát a 7790-ről ordít, hogy kéne neki a 192 bit, de sajnos így passzolt jobban az AMD termékpalettájába.
  • 2.
    2013. 04. 05. 17:43
    Jó olvasmány volt, köszi!
  • 1.
    2013. 04. 05. 17:36
    Pont kapóra jött ez a teszt, Athlon II X2 250 illetve 4GB RAM társaságában melyik lenne az a modell, amit még ki tudna használni az rendszer (processzor limitáció)? Egy low budget gépet kellene felújítani, először a 7770-re gondoltam, szerintetek jó lenne bele, vagy elég a 7750 is?