A Blizzard ismét változtatásokat eszközöl a Diablo 3 Inferno nehézségi szintjén. A fejlesztő korábban már jutalmazta újabb magas szintű tárgyakkal azokat, akik neki mertek vágni a játéknak ezen a fokozaton, ezúttal viszont csökkentik a szörnyek sebzését. A játék technikai dizájnere, Wyatt Cheng elmondta, hogy emellett csökkentik a játékosok védő varázslatainak erősségét is, arányaiban úgy alakul a dolog, hogy összességében kevesebb sebzést fogunk bekapni.
 
Mi az oka ezeknek a változtatásoknak? Cheng elmondta, hogy volt néhány védelmi képesség, amelyek annyira hatásosak voltak, hogy a játékosok ezeket nélkülözhetetlennek tekintették. Az Energy Armort pl. a 60. szintű varázslók 83 százaléka használta, a War Cry Impunity módosítóját pedig a barbárok 87 százaléka. A szörnyek és a védővarázslatok hatásosságának gyengítése azt a célt szolgálja, hogy a játékosok szabadabban válogathassanak képességeik közül, és ne csak a védővarázslatokkal törődjenek. Cheng azt is elmondta, hogy még több változásra számíthatunk, ezek közül kettőt emelt ki, az egyik egy opció, melynek segítségével a szörnyeket erősebbé tehetjük, és cserébe jobb jutalmakat kapunk. A másik a monk One With Everything szakértelmének kisebb átalakítása.