A GPU-optimalizáltságból következik értelemszerűen az is, hogy minden sokkal simábban és gördülékenyen zajlik, mivel a program most már a grafikai egységnek osztja ki az olyan számításigényes feladatokat, mint amilyen például pásztázás, nagyítás, forgatás. Szükség is van a segítségre, mivel amint a címben is szerepelt, tényleg még "grafikusabb" a program, mint valaha: festhetünk vele közvetlenül 3D-objektumokra, vagy elláthatjuk őket 2D-s textúrákkal; animálhatjuk a térbeli objektumokat, a renderelések pedig az új sugárkövetőnek (ray-tracernek) köszönhetően még valósághűebbek. Részletesen szerkeszthetőek továbbá a fény-paraméterek, DICOM képekből pedig térbeli modelleket is alkothatunk.
Kevin Connor, a cég profi digitális képalkotásért felelős termékmenedzselési alelnöke sem mulasztotta el a legfennköltebb szavakkal ecsetelni, hogy a Photoshop mindig is a technika "élvonalában" járt, "kitolva a képszerkesztés határait", és hogy ez most sincs másképp, hiszen az új verzió "lenyűgöző" új technikákat hordoz, "kezelhetőbbé, egyszerűbbé és gyorsabbá" teszi a hétköznapi feladatokat, profi, szaki és otthoni felhasználók számára egyaránt.
Nos, nemsokára ki is derülhet, hogy mindebből mennyi igaz, és mennyire, mivel mindkét változat októberben érkezik, a kisebbik $700, míg a nagyobbik $1.000 ellenében.