Az AMD a hivatalos blogján már meg is osztotta első belsős méréseit, amelyek a nemrégiben bejelentett új 3DMark Ovrehead API teszttel készültek.
Az első teszt alkalmával azt mérték meg a vállalat szakemberei, hogy Radeon R9 290X és Radeon R7 260X videokártyák használata mellett hogyan alakul a Draw Call-ok száma DirectX 11, illetve DirectX 12 alatt – ebből remekül látszik, csökkent-e az overhead mértéke, és ha igen, mekkora mértékben. A diagram magáért beszél, íme:
Ahogy az a fenti diáról is leolvasható, a Radeon R9 290X esetében 16-szor több Draw Call végrehajtására képes a rendszer DirectX 12 alatt, mint DirectX 11 alatt, de az előrelépés a szerényebb teljesítményű R7 260X esetében is szembetűnő, hiszen ott 9,5-szeres hatásfok-növekedés látható.
A szakemberek természetesen arra is kíváncsiak voltak, hogyan skálázódik a teljesítmény a processzormagok számának növelésével. Ezúttal is a DirectX 11, illetve a DirectX 12 teljesítményének összehasonlítása kapta a főszerepet. Íme:
Ebben a tesztben remekül kirajzolódik a DirectX 12-es API előnye: míg DirectX 11 esetén kettőnél több processzormagból nem tud profitálni a rendszer, addig DirectX 12 alatt akár hat processzormagot is hatékonyan munkára lehet fogni. A teljesítmény skálázódása is remekül nyomon követhető.
A harmadik tesztben egy AMD A10-7850K típusú APU egység alkalmazása mellett arra keresték a választ, hogy a teljesítmény/fogyasztás hányadosra milyen hatást gyakorol az új API. Íme:
Jól látható, hogy a szintetikus tesztben a szóban forgó APU egység wattonkénti teljesítménye 511%-kal növekedett, azaz lényegében extra fogyasztás nélkül sikerült jelentősen magasabb teljesítményt elérni.
A fejlesztők munkájának gyümölcse a jelek szerint beérni látszik, azaz szintetikus teszt esetén már tetten érhető, milyen előnyöket kínál az új API. Ezek után kíváncsian várjuk, valós körülmények között, azaz játékokban is sikerül-e komoly javulásra szert tenni.