Shop menü

THE VANISHING OF ETHAN CARTER - TÁJAK, TÁRGYAK FOTÓKBÓL

Izgalmas vizuális technológiát alkalmaznak az alkotók a horror játék hangulatos helyszíneinek létrehozásához.
Tibor Kovács
Tibor Kovács
The Vanishing of Ethan Carter - tájak, tárgyak fotókból

A The Vanishing of Ethan Carter című horror játékban érdekes technológiát használnak a fejlesztők: a fotogrammetria nevű eljárás segítségével fotók alapján készítik el a játék helyszíneit. A Lowe féle Scale Invariant Feature Transform (SIFT) algoritmus és rengeteg jó minőségű fotó segítségével rendkívül részletgazdag 3D-s környezeteket tudnak létrehozni.

A játék egyik fejlesztője, Andrzej Poznanski elmondta, hogy az új technológia nemcsak jól néz ki, de a vele produkált helyszínek a játékosok tudatalattijára is hatással vannak. Például a képen látható templom apró részletei mind-mind a történetéről mesélnek: a padló kopottabb a bejárat környékén, a külső fal sötétebb ott, ahol gyakrabban éri az eső. Az agyunk felfogja mindezt, de általában nem foglalkozunk vele, hiszen ezek megszokott, hétköznapi dolgok. Az agyunk azonban azt is észreveszi, ha valami nem stimmel, ami gyakran előfordul a játékokban. Még ha csak tudatalatti szinten is, de észrevesszük, hogyha a textúrák túl tökéletesen illeszkednek és ismétlődnek, ha minden túl egyenletesen lekoptatott, és rossz helyen vannak a foltok, elszíneződések.

"A Fotogrammetria hihetetlen. 20 éve készítek játékokat, fantasztikusan tehetséges művészekkel dolgoztam együtt olyan tripla A-s játékokon, mint a Bulletstorm vagy a Gears of War, és elmondhatom, hogy nem könnyű engem lenyűgözni a művészet terén. De az új eljárás nagyon bejön a rengeteg apró kis részlettel és finomsággal. De ami a legfontosabb, hogy ezeknek mély értelme van. Repedések, foltok, kopás - az anyatermészet több millió évig dolgozott mindezen, nem igazán igazságos hasonló minőséget várni a művészektől, akik pár napnál többet nem dolgoznak hasonló darabokon."

Az alábbi helyszín elkészítéséhez több mint 200 fotót készítettek és használtak fel. A víz a játékban természetesen folyni fog.

Poznanski szerint a The Vanishing of Ethan Carterben olyan valósághű környezeti elemeket láthatunk majd, amilyenek eddig még nem szerepeltek videójátékokban. "Ezek az elemek többé már nem leegyszerűsített megközelítései lesznek a valóságnak - maguk lesznek a valóság."

A játékot készítő The Astronauts nevű lengyel független csapat oldalán még több ilyen 3D-s csodát láthattok.

Kapcsolódó hírünk:

[link href="https://ipon.hu/hir/vanishing_of_ethan_carter___latvanyos_pc_s_horror_jatek_8_embertol/26959" target="_blank"]The Vanishing of Ethan Carter - Látványos PC-s horror játék 8 embertől

[/link]

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére