Az előzetest megtekintése után meglepő lehet, hogy a Reset mindössze két ember munkája. A két finn fejlesztő, Alpo Oksaharju és Mikko Kallinen a benchmark teszteket készítő Furutemarknál dolgoztak és ismerkedtek meg egymással, és amikor rájöttek, hogy ötleteik nagyon hasonlóak, mindketten otthagyták a céget hogy közösen elkészítsék első játékukat. Theory Interactive néven saját céget alapítottak és belefogtak a munkába. Az előzetes elkészítése, amely teljes egészében ingame jeleneteket tartalmaz tíz hónapot vett igénybe.
 
Érdekes módon bár Oksaharjunak van zenei végzettsége, a játék muzsikáját mégis a programozó Kallinen szerzi, míg kreatív partnere felelős a grafikáért és a történetért. A játékban, amelyhez az inspirációt a Portal nyújtotta egy robotot irányítunk és fejtörőket kell megoldanunk. A helyszín egy város, amelyben szabadon mozoghatunk, és a feladatokat is az általunk preferált sorrendben oldhatjuk meg és az időt is manipulálhatjuk. Végrehajtunk egy feladatot, aztán visszamehetünk az időben más feladatokat végrehajtani. Mindegyik cselekedetünk eredménye megmarad, és összefüggésbe kerül egymással. A rejtvények megoldásának segítségével fejthetjük meg aztán a nagy rejtélyt, amiről a játék szól.
A két fejlesztő szeretné, ha játékuk az alacsony költségvetés ellenére magas színvonalat tudna megütni, a filmiparból hoztak erre olyan példákat, mint a Hold (Moon), vagy a Kocka (Cube). Szerintük a látványos és technológiailag fejlett elemek elkészítéséhez elég pár tehetséges ember, a problémát a megfelelő mennyiségű tartalom létrehozása jelenti. Azt is hangoztatták, hogy olyan játékot szeretnének alkotni, amely valóban játék, nem csak interaktív film, és nem is dobál minden pillanatban valami újdonságot az ember arcába, mint a mai FPS-ek legtöbbje. A Reset környezete gondosan behatárolt, ami lehetővé teszi a csapat számára, hogy egy szépen kidolgozott játékot alkosson.