17 éve nem készített új játékot a Blizzard a Warcraft-Starcraft-Diablo univerzumon kívül. Ez a tegnap esti bejelentéssel megváltozott, az Overwatch-nak ugyanis semmi köze az előbbi hármashoz, ráadásul még a művészeti stílusa is elszakad némileg a Blizzard-féle képregényes vonaltól, és inkább a Pixar-stílushoz közelít.
Ami a játékot illeti, egy class-alapú multiplayer FPS-ről van szó. Ha a Team Fortress 2-re gondolunk elsőre, akkor valószínűleg nem járunk messze az igazságtól. Minden karakternek számos használható képessége lesz, és összesen 16 karakterosztályt ígérnek a készítők, amit egy rémálom lesz kiegyensúlyozni, de ha sikerül, akkor a változatosság garantált.
A Blizzard ígérete szerint a játékmenet rendkívül pörgős lesz, ezen kívül könnyen tanulható, viszont elég nagy mélységgel rendelkezik ahhoz, hogy hosszú távon is jobbá válhassanak benne a játékosok - tehát itt is érvényes a cég mottója, az "easy to learn, hard to master".
Apró érdekesség, hogy az Overwatch valójában a lelőtt Titan MMO egy része lett volna, egészen pontosan a PvP szekciója. Amikor egy évvel ezelőtt véglegesen befejezték a Titan fejlesztését, kivették belőle a PvP-t, és azt kezdték tovább alakítani - számos korábban pletykált karakterosztály, így például a Reaper is megmaradt.
A bétateszt 2015-ben kezdődik.
Van két előzetesünk is. Az első egy 6 perces cinematic trailer, ami egy az egyben olyan, mintha egy kis Pixar-filmet néznénk. Hányszor kell még elmondani a Blizzardnak, hogy csináljon végre egy egészestés mozit?
Míg a második egy játékmenet trailer, ami szintén rendkívül szórakoztatónak tűnik, csak ne lennének ezek a buta egymondatos beszólások a karakterektől (biztos Metzen írta őket).