Biztonságos konvojokat a környezetért - ezt jelenti kibontva a SARTRE mozaikszóval fémjelzett, EU-s fejlesztésű projekt, mely a Google közelmúltbeli próbálkozásaihoz hasonlóan szintén önvezérelt autókra épít, melyek így szoros konvojban haladhatnak egymás mögött.
Nem meglepő módon a rendszert elsősorban autópályákra és más olyan útszakaszokra tervezik, ahol csak minimális navigációra van szükség, és jó hosszú távon lehet egyszerűen csak menni előre. Ilyenkor a robotpilóta teljesen tehermentesítheti a vezetőt, aki ez idő alatt bármivel foglalkozhat; ehet, dolgozhat, olvashat, és nem kell figyelnie az útra. Csak akkor kell újra a kormányhoz nyúlnia, ha például valahol le akar hajtani az autópályáról.
Az önvezérelt autók rádiós és szenzoros úton kommunikálnak is egymással, így bármikor könnyen összeszervezik magukat a projekt nevében is jelzett konvojjá - amelynek az első, vezető tagja azonban mindenféleképp aktív emberi vezető kell legyen, a többiek pedig automatikusan összetömörülnek mögötte. Ha bárki bármikor kiválik a konvojból, akkor az eddig mögötte haladók egyszerűen felzárkóznak az előtte haladóhoz. A csatlakozni kívánókat pedig a saját járművük rendszere irányítja a legközelebbi, az általuk megadott cél felé haladó konvojhoz; amint csatlakozási közelségbe érnek ahhoz, a rendszer átveszi az irányítást, csatlakozik, és immár a konvoj részeként viszi tovább az autót.
A fejlesztők egyelőre azt illetően még bizonytalanok, hogy mikorra sikerül felkészíteniük a rendszert a tényleges aktív, nyilvános, széleskörű használatra.