A Google új, One Pass névre hallgató előfizetőrendszere lehet az iTunes frissen közreadott előfizetési előírásaival elégedetlen kiadók új reménysége: sokkal rugalmasabb ugyanis annál, több szabadságot és nagyobb részesedést kínál a kiadóknak, akik ott így minden szempontból jobban járhatnak, mint az Apple-nél.
Könnyebb itt az olvasók dolga is, mivel a One Pass platformfüggetlen; csak be kell jelentkezni, és az ember máris hozzáférhet minden olyan digitális újsághoz és magazinhoz, amire csak kíváncsi. Amire pedig egyszer már előfizetett, azt bármikor, bárhonnan olvashatja, bármilyen készüléket használjon is épp ehhez.
A kiadók itt dönthetnek úgy, hogy a nyomtatott kiadványuk mellé ingyenes hozzáférést adnak a digitális változathoz is - de kialakíthatnak valamilyen egyedi, személyre szabott előfizetési-hozzáférési rendszert is, ahol saját meglátásuk szerint állíthatják össze a fizetős és az ingyenes tartalmak arányát.
Ezen felül a kiadók hozzáférhetnek az előfizetők adataihoz, így jobban célozhatják a hirdetéseiket is - amelyeknek a bevételei is szinte teljes egészében (90%-ban) őket illetik. Az Axel Springer, valamint az egyebek mellett a Popular Science-t is jegyző Bonnier és már nagy nemzetközi és regionális kiadók már csatlakoztak is a One Pass-hez. A rendszer már él Nyugat-Európa nagy részén és Észak-Amerikában is.