Az Nvidia annak idején, amikor a vállalat elsőként dobott piacra DirectX 10.0-s támogatással ellátott videokártyákat, egyenesen úgy fogalmazott, hogy a termékekre a felhasználóknak szükségük van annak érdekében, hogy az új API segítségével tökéletesen élvezhessék a Windows Vista által kínált felhasználói élményt. Most, hogy közeleg a DirectX 11 kora, és az Nvidia az újdonságok piacra dobásának tekintetében csúnyán le van maradva az AMD-vel szemben, megváltozott a cég korábbi álláspontja.
Mike Hara, a cég befektetői kapcsolatokért felelős részlegének alelnöke a Deutsche Bank Securities Technology Conference alkalmával meglehetősen érdekes kijelentéseket tett, amelyek az Nvidia hozzáállását próbálják szemléltetni a DirectX legfrissebb változatával, a 11-es kiadással kapcsolatban. Az Nvidia jelenlegi álláspontja szerint a DirectX 11-es technológia önmagában nem fogja átrendezni a GPU-k forgalmát, ugyanis a friss eljárás nem játszik majd jelentős szerepet videokártya cserekor, azaz csak egy indok lehet a sok közül, ami cserére serkentheti a felhasználókat.
Az elmúlt hónapok folyamán egyre nagyobb szerepet kaptak a GPU-k a piacon, ugyanis már nem csak játékok esetében, hanem videó kódoló és képszerkesztő programoknál is használhatjuk őket (többek között). A GPGPU típusú szoftverek a GPU nyers erejét használják ki, ami jelentősen meggyorsítja egy-egy feladat elvégzését ahhoz képest, mint ha az adott feladatot csak és kizárólag a CPU felhasználásával próbálnánk véghezvinni. Az Nvidia szerint a GPU már inkább társprocesszorként lesz jelen a közeljövőben az egyes rendszerekben, ezáltal a felhasználói élmény javul, a noteszgépek akkumulátor élettartama szintén pozitív irányba változhat, mivel hatékonyabban optimalizált gépek készülhetnek.
Az Nvidia szerint ezentúl nem csak a nyers erő lesz a grafikus processzorok esetében a legfontosabb szempont vásárlás alkalmával, hanem az is, hogy ehhez a számítási teljesítményhez társulnak-e olyan szoftverek, amelyek segítségével nem csak a vizuális effektek és játékok szegmensében, hanem általános számítási feladatoknál is a GPU nyers erejére támaszkodhatnak majd a felhasználók. A vélemények szerint ez lesz a meghatározó szempont, és nem az új API (jelen esetben DX11) által  a vizuális megjelenítés terén kínált előnyök.Mike Hara ezt a gondolatmenet-váltást az AMD pár évvel ezelőtti stratégiaváltásához hasonlítja, akkor ugyanis az AMD kijelentette, hogy ezentúl nem az órajel lesz a legfontosabb szempont a processzorpiacon, hanem az, hogy wattonként mekkora számítási teljesítmény nyújt az adott egység, azaz mennyire hatékony energiafelhasználás mellett üzemel. Az Nvidia szerint a cég most hasonló mérföldkőhöz érkezett a GPU piacon, azaz a jövőben az FPS értékek és hatalmas felbontások mellett fontosabb szerephez jutnak a termékekhez nyújtott szolgáltatások és technológiák. A cég szerint az, hogy 120 FPS helyett 125 FPS-es sebességgel fut egy játék, az nem befolyásolja a felhasználói élményt, ám az olyan dolgok, mint például a PhysX technológia és a Stereo 3D Vision technológia, már komoly szerepet játszanak majd a játékélmény alakulásában, ugyanis játszhatóbbá és élvezhetőbbé teszik majd a játékokat és ez legalább annyira fontos, mint a magas felbontás és a magas FPS értékek. Az Nvidia a következő generációs videokártyáival próbálja majd bebizonyítani, hogy a GPU esetében a GPGPU számítási teljesítmény nagyobb szereppel bír, mint a vizuális megjelenítés újításai.
Érdekes, hogy ez a kijelentés pont akkor érkezett, amikor az AMD már a DirectX 11-es, DirectCompute és OpenCL támogatásokkal ellátott Evergreen termékeinek piacra dobására készül (szeptember 22-én lesz elvileg a hivatalos start, és októbertől kaphatóak majd a Radeon HD 5850-es és 5870-es modellek). Az Nvidia ezzel szemben konkrét terveket sem mutatott be, amelyek arról adnának képet, hogy pontosan mire készül a vállalat és mikor jelennek meg végre az első DirectX 11-es termékeik.