A PC-s játszás egyik nagy előnye, hogy az esetek többségében rendkívül olcsón vásárolhatók meg a különböző játékok. Így tehát a nagyobb bekerülési költséget (egy jó játékos PC valószínűleg drágább lesz, mint egy konzol) ellensúlyozza a tény, hogy szinte folyamatosan találni valami akciót, leértékelést - akár a Steamen, akár a GOG-on, akár a "fizess amennyit akarsz" oldalakon, mint például a Humble Bundle.
Az NPD Group idén júniusban készített egy felmérést 6225 PC-s játékos bevonásával, melyből kiderült, hogy ezen játékosok 46% vásárolt legalább egy játékot digitálisan az elmúlt évben. Akik pedig digitálisan vásárolnak játékok, jóval kisebb valószínűséggel fizetik ki a teljes vételárat, mint azok, akik elsétálnak a boltba, és dobozosan veszik meg azt. A kutatás szerint körülbelül a PC-s játékosok fele mindenképpen vár egy akcióra, mielőtt megvenne egy címet.
Liam Callahan, az NPD elemzője szerint ez egy szokássá, sőt elvárássá vált a PC-s játékosok körében, így ezen a piacon már nem lehet annyi bevételt szerezni, mint korábban. "Mivel a PC-s játékosok legalább fele arra számít, hogy mindig lesz egy újabb akció, a kiadóknak és áruházaknak ennek megfelelően kell számolniuk a bevétellel".
A PC-s játékosok megoszlása egyébként eléggé változatos. A felmérésben résztvevők közül 56% sorolható a casual kategóriába, míg 44% kedveli a keményvonalas játékokat, mint például a szerepjátékok, a shooterek, a stratégiák és a versenyjátékok. A nemek eloszlása is viszonylag egyenlő: 51% férfi és 49% nő.