Ha a Dragon Age: Inquisitionre gondolunk, az első dolog ami valószínűleg eszünkbe jut, hogy egy eposzi egyjátékos kampány vár ránk. A készítők azonban nem mindig ebben gondolkoztak: a prototípus, amiből végül az új Dragon Age kinőtte magát, eredetileg csak multiplayert tartalmazott. Tulajdonképpen ezzel próbálta ki a BioWare az új Frostbite motor lehetőségeit, és egyébként már a Dragon Age 2 megjelenése előtt kísérleteztek vele.
"Később ez a prototípus lett a Dragon Age: Inquisition alapja, technológiailag és játékmenet szempontjából is" - mondta Mark Darrah a stúdiótól, majd hozzátette, hogy bár később a fókuszba az egyjátékos történet került, a multiplayer megmaradt, mint ahogy a Frostbite motor is.
Az úriember szerint ugyan a keményvonalas RPG-rajongók sokszor rossz néven veszik, ha kedvenc játékukba bekerül a multiplayer, de a Mass Effect 3 bebizonyította, hogy el lehet választani a kettőt, és mindkettő működhet külön-külön. "Ráadásul a szerepjátékozás alapvetően egy többjátékos élmény, hiszen eredetileg egy asztal körül ültök többen, és kockákkal dobáltok. A számítógépeken túl sokáig csak egyedül lehetett ezeket játszani, de több példa volt már arra, hogy a multiplayer működik. A Baldur's Gate-ben például volt kooperatív mód".
Darrah szerint a Dragon Age: Inquisition többjátékos része ezt a közösségi fantasy élményt adja majd vissza, kisebb falatokban.