Indul az "Elektronikus levéltár" projekt, amelynek célja a köziratképző szervek, a törvényhozás, a központi közigazgatási, jogszolgáltatási szervek és önkormányzatok iratkezelési szabályzatában foglaltak alapján maradandó értékű elektronikus iratok levéltárba kerülésekor az archiválási feltételek hosszú távú biztosítása. Minderről Baja Ferenc infokommunikációért felelős kormánybiztos, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára, Ikvai-Szabó Imre budapesti főpolgármester-helyettes, Gecsényi Lajos, a Magyar Országos Levéltár főigazgatója és Á. Varga László, Budapest Főváros Levéltárának főigazgatója tájékoztatott.
Az elektronikus levéltár kialakítása azoknak az elektronikus iratoknak a megőrzését biztosítja, amelyek gazdasági, társadalmi, politikai, jogi, honvédelmi, tudományos, művelődési, műszaki szempontból fontosak, és folyamatos megőrzésük, olvashatóságuk biztosítása a történelmi múlt megismeréséhez, a közfeladatok folyamatos ellátásához, az állampolgári jogok érvényesítéséhez nélkülözhetetlen.
A projekt megvalósításával a levéltárak e-levéltári szolgáltatásaikkal a közigazgatás hatékony partnerévé lépnek elő, a levéltári szolgáltatások széles körben elérhetővé tételével növelik az esélyegyenlőséget és hozzájárulnak a tudásalapú társadalom hatékony kiépítéséhez.
A projekt egy hosszabb távú fejlesztés első üteme, amelynek végső célja valamennyi maradandó értékű elektronikus közirat és védett magánirat időkorlát nélküli megőrzése. A projektben létrejött virtuális elektronikus levéltári és technikai szolgáltatások elérhetővé válnak a később (a projekten kívül) csatlakozni kívánó levéltárak és iratképző szervezetek számára is.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, a támogatás összege 2 912 894 000 forint. A projekt várhatóan 2011. szeptember végén fejeződik be.