Az EA bejelentette, hogy mostantól minden PC-s és konzolos játékába beépíti a mikrotranzakciókat. A döntés a Dead Space 3 megjelenését követő élénk vitatkozást követően született, mely elsőként alkalmazta ezt a fizetési modellt.
"A következő nagy lépést a játékon belüli mikrotranzakciók jelentik" - nyilatkozta a pénzügyi igazgató, Blake Jorgensen, a Morgan Stanley Technology, Media & Telecom konferencián. "Minden játékunkba beletesszük a lehetőséget, hogy fizessenek menet közben különböző dolgokért, például hogy magasabb szintre juthassanak, új karaktert használjanak, vehetnek kocsit, fegyvert, bármi szóba jöhet."
"A felhasználók élvezik és jól fogadják ezt a fajta üzleti sémát."
A múltban az EA kiszervezte a mikrotranzakciós rendszerek üzemeltetését külső cégeknek. Miután most egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít ennek a cég, előreláthatóan belső cégekhez húzza majd vissza ezt.
Mostantól tehát egyre több olyasmire számíthattok, mint a DS3 robotos fejlesztései vagy a Mass Effect 3 multi fejlesztés/felszerelés pakkjai. Nem zárnak el tőletek semmit fallal, inkább csak kiteszik elétek a csalogató lehetőséget, hogy ha akarjátok, egy kattintás és megúsztok sok óra grindelést...
Mi csak attól félünk, hogy a jövőben már nem ennyire visszafogott lesz ez a dolog, mint a Dead Space-ben, ahol gyakorlatilag teljesen fölösleges volt bármit is fejleszteni az alapanyaggyűjtő roboton, mert nélküle is könnyű szerrel megszerezhető volt minden fegyver és fejlesztés (1 végigjátszással), hanem fordított lesz a helyzet és bizony ha nem vásárolunk, akkor sok óra farmolgatás vár majd ránk.