A Stardock műhelyében készülő, jelenleg még csak alfa állapotban lévő Ashes of the Singularity című játék nagy jelentőséggel bír, ugyanis egyike az első olyan címeknek, amely az alapértelmezett DirectX 11-es renderelő motor mellett immár DirectX 12-es renderelővel is fel van vértezve. Ez a tulajdonság remek alapot nyújt ahhoz, hogy a különböző videokártyák DX11-es és DX12-es teljesítményét össze lehessen hasonlítani.
A PC Perspective munkatársai már most megvizsgálták, milyen előny mutatkozik ugyanazon a konfiguráción DirectX 11-es és DirectX 12-es mód között. Fontos azonban leszögezni, hogy a lenti eredmények egy kvázi félkész játék segítségével készültek el, így komoly összehasonlításra egyelőre nem lehet őket használni, de érdekességképpen mindenképpen megéri megtekinteni őket.
A tesztelők egy GeForce GTX 980-as és egy Radeon R9 390X videokártyát hívtak segítségül a mérésekhez. Az eredményekből elsőre is látszik, hogy a Radeon R9 390X elég harmatosan muzsikál DirectX 11 alatt a GeForce GTX 980-hoz képest, ám ahogy átkapcsolják a játékot DirectX 12 módra, a Radeon R9 390X egyszerűen megtáltosodik: a teljesítménye 30%-kal emelkedik, így még a GeForce GTX 980-at is maga mögé utasítja. A DirectX 11 alatti gyenge teljesítményt sokan azzal magyarázzák, hogy a játék DirectX 11-es renderelő motorja nincs kellően optimalizálva a Radeon R9 390X-hez, viszont a DirectX 12-es renderelő motornál már nincs ilyen probléma, így az AMD videokártyája a tőle elvárható szintet hozza.
A tesztekben nem csak a videokártyákat, de a processzorokat is váltogatták, így remekül látszik, mennyit jelent a teljesítmény szempontjából, ha kettő, négy, hat vagy éppen nyolc processzormag áll rendelkezésre.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy ez csak egy játék a sok közül, ráadásul még csak alfa kiadásban érhető el. A végleges, minden tekintetben objektív képet majd a teljes játékokkal zajló tesztek mutatják meg, de azokra sajnos még egy picit várni kell.
Aki a PC Perspective teljes cikkét is látni szeretné, kattintson ide.