A Blacklight készítői, vagyis Zombie Studios arra a felismerésre alapozzák új horrorjátékukat, hogy az emberek manapság rengeteg, játékokkal foglalkozó YouTube csatornát követnek és milliónyi gameplay (Let's Play sorozatok) videót néznek meg. A Daylight legfontosabb ismertetőjegyét a procedurálisan generált pályák adják, amiket nem tudtak volna megvalósítani az Unreal 4-es motor nélkül. Vagy legalábbis úgy nem, ahogy ők azt elképzelték.
A Zombie-s Jared Gerritzennel az Eurogameres Ian Higton készített egy rövid interjút, amit alant láthattok. A Daylightban keveredik a japán és az amerikai horror, inkább a pszichológiai elemekre épít. A végigjátszások alkalmával nem csak a pályák elrendezése fog változni, hanem újabb/más részleteket tudhatunk meg a sztoriból és a karakterek háttértörténetéről. Nem tudhattok meg tehát mindent, ha nem játsszátok végig többször. Nem mellesleg a sztorit az IGN-es Jessica Chobot írja, akit a Mass Effect 3-ból is ismerhettek (Diana Allers), valamint ő alakítja a főszereplőt is (játék közben néha meg is szólal).
Amint azt láthatjátok, fegyvertelenül kell megbirkóznunk a veszélyekkel, mindössze egy mobilunk lesz, ami segít majd nekünk a labiritusban való navigációban. Logikus, hiszen manapság már mindenkinek van mobilja, miért ne használná egy ilyen szorult helyzetben...
Ami a motort illeti, a Daylight lesz az egyik első Unreal 4-es cím. Többek között azért is lehetett a játék procedurálisan generált, mert ez a motor már képes dinamikusan kezelni a fényeket, amin egy horror játékban óriási hangsúly van. A shader technológia is óriásit ugrott, így egyértelmű volt a választás.