Shop menü

BÖNGÉSZŐBŐL FUTTATNÁ AZ XBOX-JÁTÉKOKAT A MICROSOFT

A Microsoft böngészőkön keresztül oldaná meg a játékok streamelést, így juthatnának el az xboxos címek platformtól függetlenül bárhová.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Böngészőből futtatná az Xbox-játékokat a Microsoft

Míg a Sony a Gaikai felvásárlásával erősített cloud-gaming fronton, addig a Microsoft úgy tűnik, hogy saját technológiával szeretné ugyanazt megoldani. Egyelőre hivatalos megerősítés nincs, úgyhogy a lentebb leírtakat tessék egy csipet sóval fogyasztani. A Neowin belsős forrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a Microsoft már felhasználók szűk körének bevonásával teszteli azt a szolgáltatást, melynek segítségével játékokat lehet streamelni böngészőbe. És itt most ne kis címekre tessék gondolni, hanem Xbox 360-as és Xbox One-os játékokra.

A beszámoló szerint az Xbox 360 teljes dashboardja is fut már böngészőből, ahonnan indíthatóak a játékok. A programok futtatását természetesen a Microsoft Azure szerverei végzik, és úgy tűnik, hogy a teljesítményre sem lesz panasz, ugyanis akár 60fps-sel is mehetnek a játékok. Persze technológiai fronton azért sok akadályt kell még leküzdeni, ráadásul potenciális licencelési problémák is felmerülhetnek, melyeket a redmondi cégnek meg kell oldani az egyes játékok kiadóival - hiszen ezzel a szolgáltatással, nem csak különböző mobilos eszközökre, de PC-kre is streamelhetőek lennének a címek.

De mi a helyzet a késleltetéssel?

A játékok online streamelésével kapcsolatban a leggyakrabban felmerülő probléma természetesen a késleltetés, ami leginkább a gyors, pontos bevitelt igénylő játékoknál lehet probléma. A Microsoft Research ezzel is foglalkozik a DeLorean néven futó projekt keretein belül. Nem véletlenül kapta a nevét egyébként a Vissza a jövőbe-filmek időgép-autójáról, a dolog lényege ugyanis annyi, hogy különböző prediktív technikákra és egyéb okosságokra alapozva a szerverek már azelőtt lerenderelik a képkockákat, mielőtt azokra szükség lenne - így amikor azoknak a felhasználó képernyőjén meg kell jelennie, már készen állnak.

A Microsoft kutatási anyaga szerint ezzel sikeresen el tudnak rejteni akár 250ms késleltetést is. Egyelőre a Fable 3-mal és a Doom 3-mal tesztelték a DeLorean-t, és az eddigi eredmények biztatóak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére