A BioShock első része valami olyat hozott, amit nem minden nap lát az ember felbukkanni a játékiparban. Elképesztően eredeti és új volt, Rapture víz alatti világa és története egyszerűen magával ragadott bárkit aki leült a játék elé. Aztán jött a folytatás, ami sokak szerint nem ütötte meg a mércét egy ilyen kezdés után. Voltak benne újítások, de nem volt igazi nagyszabású folytatás, amitől leesett volna az állunk. Nem volt katarzis.
Akik így gondolták, azoknak jó hírünk van, ugyanis megérkezett amire vártak. Új ötletek, új világ, új környezet, új sztori és hamisítatlan hangulat. A tenger mélyéről feltörve meg sem állunk az egekig. Az új helyszín nem más, mint a Columbia, egy hatalmas lebegő város, ami új fejezetet nyit a Steampunk történelemben.
A Columbia a századfordulón épült, de egyáltalán nem titokban, mint Rapture. Az akkori gazdaság és technológia csodája volt, egy olyan ország erőfeszítése nyomán épült, amely néhány évtized alatt nött ki a semmiből, és lett igazi ipari szuperhatalom. A Columbia némileg hasonlít majd a neoklasszicista Bostonhoz, az Irrational Games szülővárosához. Ahogy azt kitalálhattátok, a lebegő város történelme nem alakult vidáman. Mint kiderült, a város egy állig felfegyverezett erősség, melyet urai nem féltek használni. Ami tehát az Egyesült Államok nagy Apollo projektjének tűnt első ránézésre, az másodikra inkább egy Halálcsillagot festett le. A Columbia részt vett egy katasztrofális nemzetközi konfliktusban, majd eltűnt...
Mi magunk egy Pinkerton ügynököt játszunk - Booker DeWittet -, egy lejáratott sztrájktörőt, akit egy titokzatos figura felfogad. Ez az ember tudja, hol van a Columbia és azt a feladatot bízza ránk, hogy megmentsünk egy Elizabeth nevű nőt, akinek különös erői vannak, ámde rabja a város intrikáinak. Egy olyan háború része, ami szétszaggatja a lebegő "paradicsomot", amelyről így egyesült erővel kell elmenekülnünk, miközben a város darabjaira hullik a lábunk alatt.
A művészi háttér egyszerűen lenyűgöző, az utolsó részletekig gyönyörűen kidolgozott. Egyszerűen fölösleges róla minden szó, csak végig kell nézni a trailert és az első néhány screenshotot, magukért beszélnek (pre-rendereltek egyelőre). A BioShock FPS lévén gameplay fronton nem tud akkora áttöréssel előállni, talán a dinamizmusa lesz egy kicsit más. Sokkal több ellenfél jön majd nekünk egyszerre, Big Daddy és Sister helyett pedig valami mást kapunk. Egy furcsa Frankenstein robotot, bár ki tudja mi vár még ránk rajta kívül. Ken Levine azt ígérte hamarosan kapunk gameplay bemutatót is, kíváncsian várjuk (Gamespot videó interjúhoz katt ide). Egy valamit azért tudunk, a korábbi részekből ismert képességeink megmaradnak (elektrosokk, telekinezis stb.), de egy kis csavart ad nekik, ha kombináljuk őket Elizabeth erőivel. Így például a lány vihart idéz, mi pedig használjuk hozzá az elektrosokkot, az ebből kapott elektromos hurrikán megsüti az összes közelben lévő ellent. Vagy a lány megolvaszt egy méretes fémdarabot, mi pedig telekinezissel bevághatjuk a ránk törő tömegbe...
A BioShock Infinite 2012-ben jön PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra.