Ahogy azt a belsős források megjósolták, tényleg bemutatkozott a GDC-n a Sony VR-headsetje - igaz, egyelőre csak prototípus formájában. A fejlesztés Project Morpheus munkacímen fut, az eszköz pedig már most elég kívánatosnak és kiforrottnak tűnik külsőre.
Ami a technikai specifikációkat illeti, az headset vélhetően simán hozni fogja a majd később kereskedelmi forgalomba kerülő végleges Oculus Rift szintjét. A jelenlegi fejlesztői kitek 1080p-s felbontást használnak, 90 foknál nagyobb betekintési szöggel. Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke elmondta, ezek még nem a végleges specifikációk, de a fejlesztők már egy ideje ez alapján dolgoznak.
Ahhoz, hogy ez az egész jól működjön, természetesen szükség van a fejünk mozgásának követésére is. Ehhez a Project Morpheus a PlayStation kamerát, illetve a headseten elhelyezett, a PS Move és a DualShock 4 technológiájához hasonló fénykibocsátást használ. A fejmozgást és pozíciót 1000Hz-en, 3 méteres távolságban, teljesen 360 fokban lesz képes követni.
A Sony egyelőre nem tudta megmondani, hogy a végleges változat tudja-e majd követni a szemmozgást. Egyelőre kísérleteznek a technikával, de a jelenlegi fejlesztői verzió még nem tudja ezt. Nem beszéltek továbbá az eszköz súlyáról sem, mint ahogy azt sem árulták el, milyen képfrissítéssel és mekkora késleltetéssel működik az Sony újdonsága. "Minél nagyobb framerate és minél kisebb késleltetés a cél" - mondta Yoshida.
A headset egyelőre vezetékesen csatlakozik a konzolhoz, arról pedig nincs információ, hogy a végleges változat elhagyhatja-e a kábelt. A Sony tervei szerint egyébként a szemüveg használható lesz együtt a PS Move-val, sőt, valószínűleg ajánlott is lesz.
Persze árról sem beszélt még a Sony, de Yoshida szerint azt akarják, hogy mindenkihez eljusson az eszköz (különböző források 199 dollárt tippelnek), és hogy a használata rendkívül egyszerű legyen: "Felveszed, és már bent is vagy a virtuális valóságban, leveszed, és kint vagy belőle. Problémák nélkül."
Mi a helyzet a tartalommal? Yoshida szerint a Sony belsős stúdiói már egy ideje dolgoznak a VR-os játékokon, de további fejlesztők támogatására is szükségük lesz, többek között ezért is jöttek el a GDC-re.