Ahogy azt a belsős források megjósolták, tényleg bemutatkozott a GDC-n a Sony VR-headsetje - igaz, egyelőre csak prototípus formájában. A fejlesztés Project Morpheus munkacímen fut, az eszköz pedig már most elég kívánatosnak és kiforrottnak tűnik külsőre.

Ami a technikai specifikációkat illeti, az headset vélhetően simán hozni fogja a majd később kereskedelmi forgalomba kerülő végleges Oculus Rift szintjét. A jelenlegi fejlesztői kitek 1080p-s felbontást használnak, 90 foknál nagyobb betekintési szöggel. Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke elmondta, ezek még nem a végleges specifikációk, de a fejlesztők már egy ideje ez alapján dolgoznak.

Galéria megnyitása

Ahhoz, hogy ez az egész jól működjön, természetesen szükség van a fejünk mozgásának követésére is. Ehhez a Project Morpheus a PlayStation kamerát, illetve a headseten elhelyezett, a PS Move és a DualShock 4 technológiájához hasonló fénykibocsátást használ. A fejmozgást és pozíciót 1000Hz-en, 3 méteres távolságban, teljesen 360 fokban lesz képes követni.

A Sony egyelőre nem tudta megmondani, hogy a végleges változat tudja-e majd követni a szemmozgást. Egyelőre kísérleteznek a technikával, de a jelenlegi fejlesztői verzió még nem tudja ezt. Nem beszéltek továbbá az eszköz súlyáról sem, mint ahogy azt sem árulták el, milyen képfrissítéssel és mekkora késleltetéssel működik az Sony újdonsága. "Minél nagyobb framerate és minél kisebb késleltetés a cél" - mondta Yoshida.

A headset egyelőre vezetékesen csatlakozik a konzolhoz, arról pedig nincs információ, hogy a végleges változat elhagyhatja-e a kábelt. A Sony tervei szerint egyébként a szemüveg használható lesz együtt a PS Move-val, sőt, valószínűleg ajánlott is lesz.

Persze árról sem beszélt még a Sony, de Yoshida szerint azt akarják, hogy mindenkihez eljusson az eszköz (különböző források 199 dollárt tippelnek), és hogy a használata rendkívül egyszerű legyen: "Felveszed, és már bent is vagy a virtuális valóságban, leveszed, és kint vagy belőle. Problémák nélkül."

Mi a helyzet a tartalommal? Yoshida szerint a Sony belsős stúdiói már egy ideje dolgoznak a VR-os játékokon, de további fejlesztők támogatására is szükségük lesz, többek között ezért is jöttek el a GDC-re.

31 hozzászólás

A komment írásához előbb jelentkezz be!
mtrx220
mtrx220
2014. márc. 24. 21:06
#14

majd dobnak rá 8 sample blur-t, azt jó lessz :D

Törölt felhasználó
Törölt felhasználó
2014. márc. 23. 15:40
#13

Na mivan róka, köpni nyelni nem tudsz a millió ténytől, miszerint Occulus > all :) Attól mer te sony (és vele együtt konzol) fangirl vagy még nem kell okoskodnod és istenítened mindent ami retkes konzol, és a PC-t fikáznod.. elég ha kussban maradsz :)

Zephyrus
Zephyrus
2014. márc. 20. 1:23
#12

bernyi: a képernyő is viszont minimális méretű, szóval a PPI szám elég magas elvben hogy ne kelljen élsimítás

bernyi
bernyi
2014. márc. 19. 19:53
#11

Már csak az lesz a kérdés, hogy mennyire kell visszabutítani a játékokat, hogy el is fussanak a ps4-en VR-al.

Mert 1080p-ben a 60 is kihívás, a 3D hatáshoz meg kapásból kell a duplája. Arról nem is beszélve, hogy érdemes magasabb felbontáson renderelni a játékokat durva AA-val, mivel itt az ember szeme előtt van a képernyő, nem pedig 2, vagy több méterre, így minden rece szemet szúr.

Kezdetnek nem rossz, csak már adnák ki a véglegest a népnek ebből is és az occulusból is.

maci
maci
2014. márc. 19. 20:55

Korábban már leirták hogy a két kijelző együtt lesz 1080p, nem külön-külön.

Edit: lehet félreértettelek, úgy értettem hogy 2x1080p-ről irsz, nem 2x60 fps-ről. Sorry.

hsim
hsim
2014. márc. 19. 18:43
#10

részemről az Oculus Rift sokkal jobb választás. A Sony megoldása valszeg megint (bár ne nekem legyen igazam) egy múló fellángolás lesz, mint volt a 3D, a move, a PSeye és megannyi saját tech, tehát ha nem fogy úgy ahogy szeretnék, akkor le lesz sz*rva, pont úgy ahogy konzolfronton pl a 3D, ami ráadásul mára már kifejezetten elterjedt technológia. Majd indulásnál belepréselik az exkluzívokba, lesz egy két külsős cím, aztán a user majd rágódik, hogy de jó lenne ezt meg azt is sisakkal játszani.

Míg az Oculus Rift mire megjelenik minimum 3 irányból (Tridef, VorpX, Vireio) lesz támogatva driverekkel/profilokkal., ráadásul visszamenőleg klasszikus játékokban is, ami pl a Sonynál teljesen elképzelhetetlen, mert nem fognak vele vesződni. Szóval az Oculus Rift / PC legnagyobb előnye, hogy nem az anyacég vagy a kiadók döntik el, hogy játszhatsz-e egy játékkal ilyen formában, méghozzá azért mert VAN alternatív megoldás.

zsolt200
zsolt200
2014. márc. 19. 17:49
#9

Ja és a Unity engine-be és az Unreal Engine 4-be is csak heccből integrálták, mert úgyse fog kelleni senkinek...

FaL
FaL
2014. márc. 19. 14:40
#8

fenébe... munka miatt nem tudtam hamarabb postolni, pedig:

http://i.imgur.com/1fg9sWV.jpg

5hR3kY
5hR3kY
2014. márc. 19. 14:02
#7

Figyelni kell a gépnek a fejmozgást, a Move mozgását és ezeket plusz meg még két képet kettébontva kell számolni és szétdobni két kijelzőre. Szerintem fölösleges volt 1080p felbontásnyi kijelzőt rakni bele mert úgy sem fog annyit bírni a konzol. :$

Az meg külön égő lehet a Sony-nál hogy lassan egy A10-7850K a 14.2 Catalyst-al + Mantle-val már lassan simán hozza az 1080p High-ot, mikörben PS4-en 900p-ben bohóckodnak. :D

Digu
Digu
2014. márc. 19. 15:38

MrFox

Regisztráció dátuma:

  1. Február 05 21:18

Utolsó belépés dátuma:

  1. Február 17 13:36

Secondhand

Regisztráció dátuma:

  1. Március 03 15:33

Szerintem is simán MrFox vagy új néven. Csak mivel lebuktál a fanboyságod által, most próbálsz hárítani, de ez hatalmas túúúúúróóóós bukta :D

turatur
turatur
2014. márc. 19. 13:05
#6

Szerintem nem lehet egy lapon említeni az Oculus Rift.

-tel mivel két külön platformról beszélünk.azért a pc- a használhatósága és kihasználata sokkal sokrétübb és a Sonynak ez egy gyors kapkodása próbál reagálni Nehogy egy külsö gyártásu technológia be kerüljön a zárt rendszerükbe amugy is ha a gagyi move Al párostják akkor a VR jük halálra van ítélve mivel anyomába se ér a razer Hydrának ezt ugy mondom minda kettőt kipróbáltam és használtam.

Tehát az véleményem szerint csak azért próbálják megcsinálni a sajátjukat mert érzik hogy ez a jövő,és másokat nem akarnak be engedni a rendszerükbe.

zsolt200
zsolt200
2014. márc. 19. 10:59
#5

90fok-os a látómező. Nem ellenfele az Oculusnak. Este lesz az OculusVR előadás, remélhetőleg bemutatják már a devkit 2-t, mert tegnap, beszüntették a devkit 1 forgalmazásást. Na én azt veszem meg! :D

zsolt200
zsolt200
2014. márc. 19. 17:31

Mind filmnézésre volt kitalálva nem játékra. 15-ös kommentedre, már írtam hogy marketing volt. Devkit 2-vel kapcsolatban pedig igazam volt :) Itt összegyűjtötték az infókat: https://www.facebook.com/thevrhu John Carmack meg ugye csak viccből állt be az Oculushoz? Ja és akkor ott a Sensics is ami dupla 1080p-s kijelzővel jön 120 fokos látószöggel.

Secondhand
Secondhand
2014. márc. 19. 10:56
#4

Az eddigi headnézőkék baja az volt, hogy nem olyan hatást keltett, mintha két nagy képernyőt néznél távoltól, hanem mintha két kis képernyőt közelről (mint ahogy ezt is nézed). Remélem, erre is találnak valami megoldást.

dzsuz87
dzsuz87
2014. márc. 19. 10:46
#3

Ez már a cyberpunk korszak hajnala...

Meg is nézek este 1-2 részt a Ghost in the Shell-ből! :)

YellowFlash
YellowFlash
2014. márc. 19. 10:28
#2

Instant Daft Punk :D

Secondhand
Secondhand
2014. márc. 19. 10:13
#1

RIP Oculus Rift.

Vissza az oldal tetejére