Ahogy persze vélhetőleg más cégek is, semmi gond - ezt általában amúgyis hajlamos feltételezni az ember a reklámokról, viszont még így is legalábbis meglepő egy cég saját, hivatalos közleményében olvasni egy ilyen kijelentést. A beismerés háttere pedig a következő:
Egy bizonyos William Gillis névre hallgató 70 éves úriember az Apple reklámját látva úgy döntött, érdemes beruháznia egy iPhone 3G-be, elvégre amint azt a szlogen is jelezte, a készülék "feleannyi pénzért" kínál "duplaannyi sebességet". Megvette tehát a mobilt, majd pedig használat során maga is rájött arra, amire az angliai hatóságok is (és ami miatt be is tiltották az iPhone 3G-reklámot), nevezetesen hogy a reklám irgalmatlanul nagyot lódít a valósághoz képest.
Mit tesz ilyenkor a tisztességes állampolgár? Természetesen jogi lépéseket tesz a gyártóval szemben. És mit tesz ilyenkor a vádlott gyártó? Az Apple konkrétan egy 9 oldalas, 32 pontba összefoglalt, kemény hangvételű cáfolatot adott ki, amely egyebek mellett a következő kijelentést is tartalmazza:
"A felperes által megfogalmazott vádat [...] érvényteleníti az a tény, hogy az általa megtévesztőnek bélyegzett állításokat a felperes helyzetében egyetlen értelmes ember sem fogadta volna el valós tényként és/vagy nem feltételezte volna azt, hogy az Apple állításai valós tényeket tükröznek."
Más szavakkal és röviden: ha az ember elhiszi, amit a reklámban lát, akkor egyszerűen hülye. Végül, egy kis érdekesség reklám és valóság viszonyáról: