Arról már mi is sokat írtunk, hogy az Alien: Isolation igazi, kemény túlélőhorror lesz, ami az első Alien-film hangulatát veszi alapul - vagyis lényegében egyetlen idegen fogja hozni ránk a frászt az elejétől a végéig. De hogy fogják a készítők fenntartani a feszültséget?
Nos, azt a kiváló kérdést szerencsére feltették a játék készítőinek is, Gary Napper vezető tervező pedig örömmel válaszolt. "Mindenki erre kíváncsi. Hogy lesz ez végig izgalmas és feszült? Az egész a játéktervezésen, a kiegyensúlyozáson és a történet folyásán múlik. Az a legfontosabb, hogy mikkel és milyen sorrendben találkozik a játékos, és hogy ezzel párhuzamosan milyen hegyeket és völgyeket építünk a sztoriba. Milyen gyakran mutatjuk meg az idegent? Milyen gyakran kerül a játékos szembe vele? Ezek egy része magán a játékoson is múlik."
Napper elmondta, az Isolationban az lesz a legjobb, hogy különböző játékstílusokat támogat, és egyébként ők sem tudják pontosan megtippelni, hogy az egyes szituációkban hogyan fognak viselkedni különböző játékosok. Az idegen azonban képes lesz "alkalmazkodni" és reagálni a játékos tetteire. "Tegyük fel, hogy az idegen éppen a szellőzőben mászik, és ezt te hallod. Néhányan erre rögtön sprintelni kezdenek, nagy zajt csapva, és megpróbálnak elmenekülni. Ezt az alien meg fogja hallani, és üldözőbe vesz. Mások inkább lelassítanak, és megpróbálnak lopakodni, hogy még véletlenül se keltsék fel a szörny figyelmét."
Néhány szerencsés újságírónak egyébként már volt lehetősége kipróbálni a játékot, és a készítők elárulták, náluk is hasonló motívumokat fedeztek fel. Akadt olyan, aki egy-két halállal végigment a pályán, mások meghaltak egy tucatszor, míg voltak olyanok is, akik gyakorlatilag az egész próbaidőszakot elhalálozással töltötték. "Ez a legintenzívebb Alien-élmény, amit valaha tapasztaltam." - idézi fel ezen játékosok gondolatait Napper, aki szerint nagyon jó jel, hogy még ennyi halált követően sem váltak frusztrálttá azok, akik próbálták.