A Mozilla szakemberei szerint az Oculus Rift nem csak a játékokat, hanem a webes tartalmakat is forradalmasíthatja, így a webböngésző fejlesztőcsapata neki is látott a virtuális valóság szoftveroldali támogatásához szükséges kód kidolgozásához.
A témával kapcsolatban a Mozilla egyik szakembere, Vladimir Vukićević tett ki egy blogposztot, amelyben néhány érdekességről is lerántotta a leplet. A Mozilla az Oculus Rift mellett a következő generációs vezérlőeszközök támogatására is nagy figyelmet fordít – utóbbi kategóriába egyebek mellett a Leap Motion, a PrioVR, illetve a Sixense Stem is beletartozik. Az újdonságokkal egy erős VR környezet alakítható ki, így a felhasználók újszerű felhasználói élményhez juthatnak. A virtuális valóságban rejlő lehetőségek kiaknázásához a különböző webes szabványokat fel kell vértezni VR támogatással, így a HTML 5 Canvas Element mellett a WebGL, illetve a CSS 3D egyaránt meg kell, hogy kapja a szükséges frissítést. Vladimir Vukićević szerint arról is gondoskodni kell, hogy a VR tartalmak eszköz-függetlenek maradjanak.
A Firefox fejlesztése remekül halad, ugyanis a tesztkiadás már képes érzékelő adatokat fogadni a VR headsetektől, és képes tartalmak renderelni rájuk. A virtuális valóság tömeges elterjedéséig valószínűleg még több évet kell várni, de azt azért jó látni, hogy a Mozilla már elkezdett felkészülni az új korszakra.
Aki esetleg szeretne VR alapú tartalmakat készíteni, már letöltheti a Firefox virtuális valóságra felkészített tesztverzióját, méghozzá innen. A linkre kattintva néhány példakód is beszerezhető.