A 3D nyomtatók egyre inkább kezdenek teret hódítani maguknak, ugyanis a technológia fejlődésével egyre több feladatra foghatóak be – némi kitartással akár még működő sugárhajtómű is készíthető velük. Ehhez persze nem elég egy bárki számára megvásárolható MakerBot: ennél sokkal komolyabb felszerelésre, és nagyon komoly mérnöki tudásra van szükség.
A GE háza táján sem felszerelés, sem mérnök tudás terén nincs hiány, mégis több évnyi kitartó munkára volt szükség ahhoz, hogy végül elkészülhessen egy tökéletesen működő, akár 33 000 percenkénti fordulatszám elérésére is képes sugárhajtómű. A prototípus természetesen fémből készített alkatrészeket használ.
Az érdekes projekten egy mérnökcsapat dolgozott, amelynek tagjai a siker érdekében kifejlesztettek egy hatékony eljárást. A sugárhajtómű fémből készülő alkatrészeit rendszerint nagyobb fémtömbökből, rendkívül precíz megmunkálással állítják elő, ám a folyamat során elég sok hulladék keletkezik. A friss, DLML (Direct metal Laser Melting) névre keresztelt eljárás esetén, ami egy speciális 3D nyomtatóra támaszkodik, fémport alkalmaznak, így sokkal kevesebb hulladék termelődik a gyártás során. A finom fémport vékony rétegenként olvasztja össze a lézerrel dolgozó 3D nyomtató.
Első körben csak egy kisebb sugárhajtóművet építettek, ugyanis a nagyobb példányok előállítása sokkal komplikáltabb feladat, mint amivel a jelenlegi felszerelés meg tud birkózni. A nemrégiben elkészült, tökéletesen működőképes sugárhajtómű távirányítású modellrepülőgépeken kaphat helyet. Első és második indítását az alábbi videón lehet megcsodálni:
Egyébként 3D nyomtatással készült alkatrész már nagyobb sugárhajtású repülőgépmotorokban is helyet kaphat – az első ilyen komponens a GE90-es egységet erősíti, és már meg is kapta a zöld utat az FAA-tól. Ez az alkatrész egy speciális fémház, ami a T25-ös hőmérséklet-érzékelőt fogadja.