Shop menü

LEHETNE 32 BITTEL TÖBB? XP VS. VISTA KIEGÉSZÍTÉS

Előző heti cikkünket frissítettük a 64 bites Vista alatt mért eredményekkel, melyhez bár kissé negatívan álltunk hozzá, kellemesen csalódtunk.
Svindler ^2
Svindler ^2
Lehetne 32 bittel több? XP vs. Vista kiegészítés

Tesztek I.

Előző héten adósok maradtunk a Vista 64 bites változatával, melyet a mai röptesztünkben pótlunk. Kíváncsiak voltunk rá, hogy a gyártók törődnek e rendesen a meghajtókkal ezen az ágon is, mert bár a hardver már rég megvan hozzá, ezek a rendszerek nem túl elterjedtek. Sajnos olyan játék, ami rendelkezik 64 bites kóddal nem sok van, így a legtöbb hiába a 64 bites operációs rendszer, 32 biten muzsikál. A Crysis-ban lévő támogatásnak hála azért megnéztük érhető e el javulás, az eredmények majd magukért beszélnek.

Tesztgép

Alaplap: Gigabyte P35-DS3

Videokártya: Sapphire HD4850 és XFX 9800GTX

Processzor: Intel Core2Duo E8400@3.6GH

Memória: Corsair 2x2GB DDR2-800 KIT

Operációs rendszer: Windows Vista SP1 (x86/x64) és Windows XP SP3

Driverek: Catalyst 8.7, GeForce 177.79

Mint látható természetesen a tesztgépen nem változtattunk, így nem is szaporítanánk tovább a szót, lássuk mire jutottunk.

Galéria megnyitása

Mint az jól látható, az ATI kártyának teljesen mindegy volt milyen rendszer volt alatta, körülbelül ugyanarra volt képes, míg az nVidia rendszerenként némileg eltérő eredményeket adott. Érdekesség, hogy a 64 bites Vista jobban teljesített a szintetikus alkalmazás alatt mint a 32-es. Még ha nem is egy jelentős értékkel.

Galéria megnyitása

A F.E.A.R. ábrája ugyanolyan „unalmas” mint a múltkor, semmi sem változott, körülbelül ugyanarra képes mindenki, bármilyen rendszer is legyen alatta.

Galéria megnyitása

Itt sem tapasztalható semmilyen különbség, teljesen mindegy melyik Vista van fent, az eredmények ugyanolyanok.

Tesztek II

Galéria megnyitása

Lost Planets diagramunk sajnos nem változott, mert akárhogy is bűvészkedtünk, nem volt hajlandó elfogadni az 1600-as felbontás létezését 64 bites Vista alatt. Mivel erre egy időben még a Colonies előtti változat is hajlamot mutatott, azért mi nem rónánk fel az operációs rendszer hibájának, inkább a játék a ludas. Frissebb meghajtókkal és egy-két patch múlva talán már működni fog, most azonban sajnos ki kellett hagynunk (régebbi driverekkel is megnéztük).

Galéria megnyitása

Beépített teszt híján a Bioshock-ot FRAPS-el mérjük, és több esetből átlagolunk. Amit látunk a képen azok elég kis eltérések, így elmondható, hogy körülbelül mérési hibán belül teljesít mindkét kártya, mindhárom rendszer alatt.

Galéria megnyitása

A Crysis a teszt érdekessége, mert rendelkezik 64 bites kóddal is. Amit azonban úgy néz ki csak úgy összedobtak gyorsan a Crytek-nél, mert nemhogy gyorsabb lenne a 32-esnél, de még egy picit lassabb is. Ez csak közepes beállítások mellett jön elő, magasabbra téve a lécet már annyira a VGA a szűk keresztmetszet, hogy eltűnik az eltérés.

Értékelés

Összefoglalva a tapasztaltakat nem túl sok érdekességet láthattunk. Azonban ha belegondolunk, ez jót jelent, mert leküzdve a kezdeti problémákat az egyhangú eredmények azt bizonyítják, hogy mindhárom rendszer eléggé kiegyensúlyozott a játékosoknak. Azok tehát akik szerettek volna 4GB memóriát a gépbe, ám idegenkedtek a 64 bites Vistától fellélegezhetnek: semmivel sem rosszabb mint a 32 bites társa. Egyetlen dolgot kell csak mindenképpen ellenőrizni, hogy minden általunk használt eszközhöz található e hozzá meghajtó (főleg nyomtatóknál, szkennereknél fontos). Előző heti véleményünk tehát nem változott, az operációs rendszer kiválasztásánál nagyobb súllyal szerepeljenek az egyéb tényezők, mint a játék. Itt csak azt kell eldöntenünk, hogy szeretnénk e DirectX10-et vagy megelégszünk a 9-es verzióval.

A tesztben szereplő VGA-kat a CHS Hungary kft.-től kaptuk a tesztre, ezúton is köszönet érte!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére